15/04/2009 - Mantenimiento

Hiro · 61 · 31466

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ya no se si reir o llorar con toda esa gente usanmdo traductores y copiando y pegando, creyendo que ayuda con esas traducciones ridiculas >.>


Hiro

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Actualizado el primer post con skills de Warlock y Shadow Chaser (todavia sin traducir sry.)
Por que siempre que se descubren nuevas cosas ESTOY DURMIENDO??????

P.D.: Quiero un Yoshi, es decir, un Ferus blanco.!


JPOM/JPOROPEZA

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quiero un Ferus azul y uno Rojo!!

no se porque no sacaron primero al Royal Guard y sacaron antes el Shadow Chaser  :arg:


"Los magos son como los terroristas, tienen ataques de destrucción masiva"


Crossheart

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Despues de un intento de traduccion de google:

Las dos skills de warlock parecen ser de medio soporte, siendo al primera perequisito de la segunda.

De las skills de shadow chaser:

Hay pocas skills de daño (y las que hacen daño no parecen hacer mucho daño)

Hay algunas skill de soporte (Maelstrom es un land protector >_<)

Y hay muchas skill que solo sirven para joder! debilitar a otros players, ya sea:
-Quitandole los DOS acesorios
-Quitandole 30% de mu maximo HP
-Haciendolo que tarde mas en castear
-Dejanlo inmovil (técnicamente, haciendolo caer en un hoyo)
-Bloqueando el uso de skills (Dice bloqueando uso, no que deja estatus silence)
-Quitando ASPD y de velocidad de movimeinto
-Quitando Critico y perfect dodge
-Quitandole % del daño que realiza

Si un Stalker era molesto, un shadow chaser lo es aun mas >_<




Hiro

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Gracias Crossheart, esto nos ayudara a hacernos una idea de las skills hasta que este la traducción.
Y quitando las skills de SC de momento, esto es lo nuevo que he podido recopilar.

Para empezar, el nuevo efecto visual de Halluciantion Walk:


Con respecto a la actualizacion del Training Ground, esto lo explica mejor:
Citar
The novice training ground got a huge improvement.
First of all, there are cute little pictures explaining how to play RO (see attached files for pictures).

Also, during the traning ground you get several skillbooks, which are accessories that you can equip to gain special skills.
I think these books are only equipable by novices.

Thief book :
-Double attack 3
-Steal 1
-Hiding 1
-Envenom 1

Mage Book :
-Firebolt 1
-Colbolt 1
-Lightning bolt 1

Archer book :
-Improve conc 1
-Owls eye 1

Aco book :
-Heal 1
-Agi 1
-Bless 1

Merchant book :
-Overcharge 10
-Identify 1
-Mammonite 1

Swordsman book :
-Bash 1
-Endure 1
-Magnum break 1

This way you can try out all basic classes, a very very nice addition.
These books get removed once you leave the novice training grounds.

Also there are class npc explaining the basics of their class and what they can change to later (thief mentions assassin or rogue), there are npcs selling items like potatos






Antes habia dicho que el Mechanic chico tendria un MADO rojo, pues aqui esta:


En cuanto a las skills de Warlock, solo tengo informacion de reading Spellbook:
Citar
Reading spellbook is a level 1 skill and can be casted, Freezing spell has 5 levels and is a passive skill.

There are supposed to be some books for:
fire bolt
cold bolt
lightening bolt
storm gust
LOV
meteor storm
comet
tetravortex
thunder-storm
jupitel thunder
water ball
hevens drive
earth spike
earth strain
chain lightening
crimson rock
drain life

--------------------------------------------------------------------

Reading spellbook and Freezing spell are totally awesome!

Ok, first of all, there are spellbooks providing certain spells (look post above), currently you can buy them from the npc, not sure if you have to get them later via quests, mixing or monster drops.

You use Reading spellbook (about 2 second casttime) to make a window pop up, showing all spellbooks you currently have.
Now you can choose a spellbook, lets take Storm gust for example.

This skill gets "memo-ed" and the next time you use the skill "Release" your memoed skill will get casted instantly!

So, in our example i could memo Stormgust using a Reading spellbook for memorizing a Stormgust book, mob a few monsters and then use release to instantcast SG once on them.

We believe that Freezing spell provides you with several spellslots so you can memo several skills, we think up to three spells.

You need to use Release for every skill you want to release, however you are still bound to the aftercastdelays, which means after an instantcast SG you have to wait ~5 seconds before you can release the next skill.

For example you could memo SG, LOV, SG to first freeze the mob, then use LOV on them and after that SG to freeze them again and then cast a normal casted LOV to hit them again.

Another good combo would be memoing three tetra vortexes so you only have to summon the balls and you dont have to use the long casting for tetra vortex.

These memos work through mapchanges so technically you could memo three skills in front of the castle and release them as instantcasts when entering the castle.

You can even bypass re-use delays, for example for comet.
Memo a comet, instantcast it on an enemy, wait 10 seconds for the aftercastdelay to end, memo another comet and use comet again.

All skills except comet seem to use one spellslot of 3 total available spellslots, comet however seems to take all three spellslots.
Of course you can memo 3 times the same skill, 3 SGs for example.
NOTE : you will still need to stand in water/deluge to cast waterball.

Also you can keep your memoed skills until you need them, you can memo when starting to level on a map, cast skills manually and then instantcast emergency SGs for example whenever you need them.
Have to check if there is a timelimit how long the spells stay in your memory.

Another possiblity would be to memo tetra vortex, summon the balls and instantly release tetra vortex, to give the enemy as little time as possible to destroy your element balls.

Summary/Manual for dummies :
Simple instantcasts:
1)Use Reading Spellbook, choose Skill A
2)Use Release to instantcast skill A

Combo instantcasts
a)Use Reading Spellbook, choose skill A
b)Use Reading Spellbook, choose skill B
c)Use Reading Spellbook, choose skill C
d)Use Release to instantcast first memoed skill (skill A)
e)Use Release to instantcast second memoed skill (skill B)
f)Use Release to instantcast third memoed skill (skill C)

Comet spamming: (only one comet can be memoed at the same time)
a)Use Reading Spellbook, choose Comet
b)Use Release to instantcast Comet
c)Use Reading Spellbook, choose Comet
d)Use Release to instantcast Comet

The only downside is : skills used via release dont use Magic Amplification.
We dont know if this is a bug or not, however in woe (where Reading spellbook is probably used most) you often dont have much time to use mAmp anyway

Also we dont know the full effect of Freezing spell.

The books also dont get consumed, not sure if this is intended, i hope they dont get consumed.
This would be a nice opportunity to give MVPs new drops, warlocks hunting mvps for spellbooks while the most powerful mvps drop stuff like comet spellbook.

EDIT : oh, and of course you cant memo skills you havent learned yet.
If you try to do that you'll get sleep status for a few seconds (tried that already)
It doesnt matter if you use release 1 or 2, it will always cast only one memoed skill when i checked it.

------------------------------------------------

Of course you need the book in your inventory, otherwise you wouldnt be able to choose the spellbook for your skill in the select window to choose your instantskill.
The books weight 0 so there is no problem having all books in your inventory.
Also, you must've learned that skill or you'll get sleep status for a few seconds instead of memoing the skill.

Like all autocasts RO takes only the aftercastdelay of the last used skill for your aftercastdelay so if you cast a comet and have a 10 second aftercastdelay you can use one autocast quagmire, heal or blessing to eliminate your current aftercast delay duration and start casting the next spell.

Dex-less Warlock is an interesting idea, you could go str/agi/int battlewarlock with counter dagger for critting enemies (counter dagger works really nice in renewal) and Reading spellbook for fast castings.

I just tested it, Reading spellbook has an unreduceable casttime of 4 seconds.

Its a very strong ability, however we dont know how you will obtain the books on a normal server and if you want to refill your spellslots you have to stand still for 12~15 seconds to select 3 new spells and unlike scholars you cant move while casting this skill.

Comet spellbooks will probably be very hard to get (Nydhoggr MVP drop or something would be my guess).

I think the level of Freezing spell determines what skills you are able to memorize.
With level 0 i was able to memo : fire bolt, cold bolt, lighting bolt, earth spike.

you still need a second Warlock to cast comet.
All what Reading spellbook/Release does is to ignore casttime.

Yes,autocasts can trigger even if you have aftercastdelay from another skill. The autcasted skills aftercastdelay will then replace the previous aftercastdelay.

There are two types of delays in RO: aftercastdelay and re-use delay.
Aftercast delay is the delay that prevents you from using any other skills after using a skill. For example after casting SG you cant cast any other skill for 5 seconds.
Re-use delay is a specific delay for the skill used and prevents you from spamming the same skill over and over again.

For example Comet :
It has a 10 second aftercastdelay and a 5 minute re-use delay.
This means after casting comet you cant cast any other skills for 10 seconds before you can cast skills again, however in order to cast comet again you have to wait for the re-use delay to run out (5 minutes).

While reading spellbook/Release ignores the re-use delay you still have to wait 10 seconds after instantcasting comet for the aftercastdelay to run off because the aftercastdelay prevents you from casting ANY skill, including release.

This means you can do the following:
-Memorize Comet
-Use comet (10 sec aftercastdelay, 5 min re-use delay)
-wait 10 seconds for aftercastdelay to run out so Reading spellbook becomes available again
-Memorize comet again
-Use comet again

Since Release kind of autocasts your memorized spells (you cast only Release, its Releases skilleffect to autocast your memorized spells) it ignores all delays when autocasting.

Both skills dont have any prereqs, they dont even show up in the skilltree yet, just in the normal skillwindow.

Also, memorized skills take priority over element balls so you have to use up all your skills before being able to throw balls.

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Reading Spellbook its bugged right now.
Do a skillreset and skill reading spellbook 1 and freeze spell 5 before you can click ok or close the skill window.

You can memo Earth strain only 2 times, then all slots are full and cant memo more.
Same with crimson rock or chain lightning.
I think warlock skills take up 1.5 spellslots, comet all three spellslots.
Same with AoEs like SG or LOV, take 1.5 spellslots each.


Used spellslots : (you can memo up to 3 spellslots)

Comet : 3 spellslots

Chain lightning : 1.5 spellslots
Crimson rock : 1.5 spellslots
Chain lightning : 1.5 spellslots
Earth strain : 1.5 spellslots
Storm gust : 1.5 spellslots
Lord Of Vermillion : 1.5 spellslots
Meteor Storm : 1.5 spellslots
Jupitel Thunder : 1.5 spellslots
Waterball : 1.5 spellslots
Heavens drive : 1.5 spellslots
Thunder storm : 1.5 spellslots

Fire bolt : 1 spellslot
Cold bolt : 1 spellslot
Lightning bollt : 1 spellslot
Earth Spike : 1 spellslot

Unknown : Tetra Vortex (3 or 1.5 spellslots)


So, combo possibilities are:

3 part combo : Bolt + Bolt + Bolt
2 part combo : Bolt + JT/WB/AoE
2 part combo : JT/WB/AoE + JT/WB/AoE
Single instantcast : Comet

So although instantcast is possible again its not like you can run around with it, killing alot of people in woe.
You are limited to one comet or 2 AoEs, unlike in current RO where you can get instantcast via battlechant for one minute without a limit of how many skills you can use.
Also since you have to use release you have to have a valid target for casting, you cant pre-cast on an area with this skill.

Fuente de TODA la info de Reading Spellbook: Atum http://forums.irowiki.org/showthread.php?t=22144


Jonathan Delville

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Dominador va a tener un orgasmo masivo cuando lea esto xDDD

Una opción mucho muy interesante, que abre bastantes posibilidades para los Warlocks xd habra que ver como queda cuando terminen de incorporarla.


In the Stinking Basemant, three levels below the Wyrm


Ciberbuster

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Me ha encantado el Reading spellbook, es la idea de que el wizard leyendo su libro de conjuros puede preparar sus hechizos con antelacion, incluso eso de los spellslots es tan D&D xO Aunque debo admitir que asi por arriba se oye chetisimo el instant cast xD

Tambien esta lindo lo de los training grounds y ya quiero conocer las skills de Shadow Chaser :x



Dominador

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...... no se que decir................ no se me ocurre nada inteligente que decir, solo se que es..... bueno? muy bueno? es la mayor cojonada que habia visto en mi vida! es decir, la cantidad de combinaciones que puedo hacer con esto, puedo ir a levear a thor solo. Realmente......hermoso, con esto le doy mil patadas en la raja al memorize de los profes. Por lo que veo no sirve amplify pero... esta recognized spell, asi que el daño igual sera bueno.

Ahora, eso de que el warlock estudie sus libros le viene bien al job, es bastante novedoso, lo bueno es que la skill no pide consumibles, solo pide objetos, pero objetos que se quedan ahi y ademas pesan 0 xD.

con esta cosa podria hacer combinaciones como frost nova+lord of vermilion.  frosty mist+jackfrost, earth strain+crimson rock, etc........

y eso de Comet..... sacarte ese delay de 5 minutos........... y hacer spammer comet..... nadie sobrevivira a eso......

pero el arbol de skills se quedara chiquitito, mas chico aun, ya que con mas skills, son mas puntos y quedaremos mas apretados de skills.


Dominador, esta vez voy en la lucha contra la corrupcion.


Crossheart

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pero el arbol de skills se quedara chiquitito, mas chico aun, ya que con mas skills, son mas puntos y quedaremos mas apretados de skills.

Para nuestra suerte, esta dos skills son rama parte, asi que no se necesitan tantos skill points

Ok, después de esta explicación...


SIIIII!!!!!!!!!

ESAS SKILLS ESTAN GENIALES

TENER GUARDADOS TUS HECHIZO Y USARLOS ISOFACTAMENTE ES...


(desmayo)


EDIT (ya revivio Crossheart) :

Ya se estan traduciendo (a medias) el resto de las skills, así que voy a estar editando de por mientras las generalidades de cada una:

Fatal Menace:
Haces daño (600% de maxlvl) y luego haces teleport

Reproduce:
Nueva version de plagiarism
Funciona asi:
La utilizas por primera ves: Copias la siguente skill que te marque como objetivo, si te targetea otra skill esta se borra y aprendes la siguiente
Segunda ves: Se que guarda esta skill y no la puedes perder
Tercera ves: Borras la skill que tenías guarada
No se sabe si esto permite que se tengan copiadas dos skills a la ves (una con esta y otra con plagiarism)

Auto shadow spell
Auto casteas las magias que tengas aprendidas por plagiarism y reproduce, entre mayor lvl menos % de que ocurra pero mayor lvl de la skill es auto casteado

Shadow form:
Literalmente te conviertes en al sombra de alguien, no puedes usar items, ni skills, ni atacar en este estado. Consume SP por segundo y es cancelada si se agota su duracion de golpes o de tiempo o si tu objetivo se sale de rango. Durante este estado, el daño que recives (9 golpes a maxlvl) se redirige a la persona que tengas marcado como objetivo.
Devotion forzado!!!! OMG!!!!!

Triangle shot:
Charged arrowf + Arrow shower
Nota: prerequisito doble strafflvl 7 O_Ou, gasta 3 flechas

Strip accesory:
... si hace eso presisamente... y son los dos accesorios

Body paint
Detect para shadow chaser
Si algo es detectado, tiene cierto % de quedar blind  y pierde 25% de aspd

Invisibility
Eres invisible... no puedes usar ni skills ni items en este estado, tienes una reduccion de asdp y un aumento de crit rate (lo cual supone que eres capaz de usar ataques normales en este estado), drena cierto % de SP por segundo.
No estoy seguro si hace tu arma ghost 1 o te hace a ti ghost 1



Man Hole
Dibujas un hoyo en el suelo, quien caiga en esta "trampa" no podrá atacar pero de igual manera no podra ser atacado

Dimensior door
Dibujas una puerta dimensional en el suelo, aquellos que toquen al puerta seran transportados una una locacion cercana

Chaos panic
Dibujas un signo en el suelo que ocaciona estatus chaos

Maelstrom
Dibujas un signo el suelo que absorvera las magias de area con objetivo el suelo y recuperaras el SP correspondiente

Blood lust
Dibujas un signo en el suelo, cualquiera que se acerque recibirá el efecto de provoke lvl 10

Feint bomb
Dibujas una figura en el suelo que se ve exactamente como tu, después esta hara backslide de 6 celdas y explotará (500% a max lvl)


Estas skills consumen una o dos lata(s) de pintura y un pincel


Deadly infect
Literalmente, contagias a los demás de cualquier estatus negativo que tengas.. pero no te lo quitara...


Masquerade- Evervation
Reduce ATK y cancela items que esten usandose

Masquerade-Gloomy
Reduce ASPD y HIT

Masquerade-Ingorance
Roba SP y previene el uso de skills

Masquerade-Laziness
Reduce Flee, y aumenta tu tiempo de casteo y el consumo de SP de skills

Masquerade-Weakness
Reduce MaxHP y causa strip weapon y shield

Masquerade-Unlucky
Reduce Critical y Perfect dodge, al realizar skills se gastara una cantidad de zeny, reduce la resistencia a Silence, blind y poison a 0

Todas las masquerade te gastan un pincel especial y pintura para maquillaje (traduccion muy literal de mi parte)
« Última modificación: 15 de Abril de 2009, 22:13 por Crossheart »




Hiro

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Spellbook solo gasta 1 skill point y freezing gasta 5, un gasto mas que asequible  :ah:.


Kofmaster

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    • 6hitcombo
Me hize un lio de leer un texto tan grande en ingles, quien lo resume? xd



Adachi Tohru

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  • señorconejo
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Citar
your memoed skill will get casted instantly!

ya estubo que el primer 3job de la primera linea es el Warlock...

y en lo de las ilustraciones para el training ground me paresieron una buena idea. o.o


Conejo inexperto, debió escuchar las palabras de la niña.
Si bien las muñecas son vacías (además de huecas), y las mujeres son seres opacos y aburridos.
Nunca conviene quedarse con una niña.
Por que las niñas además de crueles y soberbias, entre


..::Triedge::..

  • Thanatos
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a ching... parece que los warlocks tienen mucho porque alegrarse, no se si sea correcto implementa ya esa skill en mi server.

es demaciado no creen?

mejor implementare esa skill luego del Sorceres.


Kofmaster

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Hiro

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Memorizas una skill (hasta un maximo de 3 con spell freezing al maximo) y la puedes lanzar despues con Release sin cast alguno.
« Última modificación: 15 de Abril de 2009, 20:38 por Hiro »